2års kalas + 40års kalas :)

Jag, Liam och mamma begav oss mot Jössefors halv 12. Fast först stannade vi på Ica så jag fick postat paket å köpt mat till Liam. Sen stannade vi hos Stellan eftersom Linda var där å vi skulle lämna mammas hund där. Satt å snackade lite hade det kul. 12.20 var vi hos Hanna för å fira Xandros 2års dag. MT var där. Dom väntade på tårtingridienserna som skulle komma strax efter 12. Liam lekte med leksaken Xandro fick av oss =) Sen åt vi kakor. Och jag var noga med att Liam inte skulle söla på skjortan eftersom jag ville att han skulle ha den på faster Maries kalas med :) Och duktig som han var så grisade han bara ner ansiktet å händerna :p Vid 13.30 åkte vi därifrån då mötte vi tårtingridienserna men tyckte inte vi hade tid att vända tillbaka haha. 





Åkte och tankade. Men dom hade fått en ny maskin så vi fick tanka på ett annat ställe ist. Köpte lite Cola på godishuset å träffade en frilansjournalist som skulle ta lite närbilder på Danny i EMD backstage åt mig =) (Dom spelar i stan pga hamnfestivalen) Och frilansarn känner mamma så vi vet vem han är haha. Sen begav vi oss neråt mot Sollebrunn. Liam sov mestadels å var han vaken lekte han med sina leksaker å satt å sjöng med :) Vi lyssnade ju på radio eftersom vi har kassettspelare i bilen för tillfället å inga bra band. Men rix fm funkar ju inte hela vägen ner så emellanåt blev det P4. Otroligt kasst måste jag säga. Stannade efter vägen ibland med så mamma fick röka. Kom till Sollebrunn då stannade vi på Ica för å köpa blommor till Marie då hon inte ville ha något. Köpte jättefina rosor som jag med vill ha. Men lite desperat att köpa rosor till sej själv kanske :) Sen kom vi till Gendalens byggdegård 17.15 så en kvart sena men vi skrev redan i trollhättan att vi var sena så de visste hon =)

Det var inte många där när vi kom. Faster Annette var den första man såg iaf. Kul att träffa henne igen. Sen grattade vi Marie som egentligen fyller 40 år den 18e Aug. Sen öste släkten in å även Maries kompisar. Var inte många jag kände igen å inte ens kommer ihåg. Jag har ju inga barndomsminnen därifrån så är lite jobbigt. Iaf så fick mamma säga att det är han å den å hon å det typ så jag fick vara med lite i svängarna. Marielle lekte jag tydligen med massa när vi var små men jag minns varken henne eller hennes bror som tydligen alltid var med. Hon ska iaf ha barn snart. Eller ja hon e i v 22 å det syntes inte. Så himla orättvist att vissa (Jag) blir fet som en valross i v10 å andra bara får en liten bula. Min kusin Lollo var där. Henne har jag inte träffat på bra mycket mer än 10 år. Hade inte vetat det var hon om inte Marie sagt att Lollo var en av topp 4 på tipspromenaden. Sen kom Lollo å pratade med mig. Var kul det faktiskt. Tyckte alla var lite mer pratglada mot mig än dom brukar. Jättekul faktiskt. Vid 22 sa vi hej då till alla. Var massa å säga hej då till så kom inte iväg förrän 22.15.



Tanja :)

Faster Annete

Kusin Therese

Madde och Liam              Faster Stina och Liam


Kusin Robban och Madde :)

Jag och Liam :)


Liam slocknade så fort bilen började rulla. Han var jätteduktig. Var ute å kröp å gick t.o.m fast jag bara höll med en hand. Han verka charma dom flesta fast att han inte ens var minst. Bara typ tredje minst. en liten bebis var bara 9 dagar :) Stannade efter vägen å köpte mer cola. å där kom även en bil som det stod skyll dig själv på i bakrutan. Frågade mamma om hon såg den mindre texten under men hon gjorde inte det. När vi åkte var vi tvungna att åka förbi den eftersom han tanka. Så jag kunde läsa resten. Diggar texten. Jättetufft haha :) Skyll dig själv att du kör för nära :)

Micke visade sin tatuering på armen. Gud vad sorgligt. Den var tillägnad hans dotter Erica som dog när hon var 11. Eller när vi var 11 kanske jag ska säga. Vi var bästa kompisar å fyllde år på samma dag samma år å nästan samma tid. Sista gången jag såg henne var när hon var uppe i Arvika å hälsade på. Jag minns hur jag fick beskedet. Jag var hos min kompis Therese å skulle sova där. Sent på kvällen ringer min mamma hem till Therese. Therese svarar å räcker mig luren så säger hon det är din mamma, något har hänt för någon gråter i bakgrunden. Jag tog luren å mycket riktigt sitter syrran å gråter i bakgrunden. Mamma säger att något hänt å att dom kommer och hämtar mig med en gång. Hon ville inte berätta nått på telefon. När hon kom stod jag och Therese redo. Sa hej då å gick. Mamma kom ur bilen å mötte mig. Kramade om mig och sa att Erica hade dött. Tårarna bara sprutade å det var mycket frågor om varför just hon? Hon var ju bara barnet. Orkade inte ens gå på begravningen. Hade mamma inte tvingat mig hade jag inte gått å jag är glad att jag gick för låten dom spelade på begravningen får mig alltid att tänka på henne. Mamma var med mig under begravningen fast att hon inte kände Erica.

Klockan 01.45 var vi i stan. Syrran ringde strax innan vi kommit till dottevik å berättade att hon hade fått så ont i magen och inte kunde gå hem. Så vi hämtade upp henne hos erica och körde henne till select där hon köpte mat. Sen vidare hem. Släppte av henne å var hemma 02.10 ca. Liam hade vaknat på select efter att ha sovit hela vägen. Han fick kvällsmat 02.28 och sen somnade han med en gång. Jag med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0