Första skoldagen

Var uppe klockan 8 idag. Liam vaknade 8.30 antagligen hörde han att jag höll på med frukost. Liam satt å tryckte i sig smörgåsen idag. Jag sa att han inte behövde stressa så men han ville väl hinna äta mycket. Hela 3 smörgåsar. Kan man ge barn för mycket mat? 09.35 åkte vi. Mamma släppte av mig vid skolan och visade vart matsalen låg. Sa hej då till älsklingen och gick. Känns lite konstigt att lämna honom för att gå i skolan. Satte mig i matsalen med en annan tjej som skulle gå i min klass. Rektorn ropade upp alla namn det ena svårare än det andra att uttala. Efter 50 minuter så var allt färdigt och alla skulle gå till deras mötesplatser. UTAN våran klass som inte skulle träffas förrän 13!! Så jag och tjejen satt på en bänk och fördrev 2 timmar. Jättekul om det fanns något att göra kanske. Tur vädret var fint. Klockan ett samlades klassen. vi var 23 st där å alla var inte där. Fick skriva vårat schema å sen får vi se vilka ämnen vi får då dom skulle kolla hur många som ville ha samma ämnen typ. Å jag var tvungen att välja 20 timmar för att få pengar. Kul inte. Men men. Klockan 14.30 kom mamma å min lilla skit å hämtade mig =)

Var på konsum och handlade matsäck tills i morgon. Mådde så himla dåligt å var inte med i världen för fem öre. Höll på å tappa Liam å hörde inget mamma sa osv. Mamma talade om för mig att jag skulle ge Liam mat å sen lägga oss båda. Så jag gjorde det klockan 15. Å så vaknade jag av Liam klockan 19. Fan tänkte jag. Hur ska Liam nu somna till läggdags? Men har lagt han nu och han verkar hålla på att somna så det är gott. Kanske jag med får lägga mig snart då.

I morgon ska vi tydligen till Ritamäki för å lära känna varandra. men han sa inte vart vi skulle träffas eller vart bussarna gick från så vi får väl se om jag hittar någon i morgon :) Tiden vet jag iaf. Klockan 9 så lite med är jag :)


Kommentarer
Postat av: jenny

Vad är det du ska plugga för något?

2009-08-18 @ 19:02:17
Postat av: Jezzica

Ska läsa upp grundskola/gymnasiet

2009-08-18 @ 19:23:34
URL: http://mammavidtjugo.blogg.se/
Postat av: jenny

Vi håller på att leta bobbycar till Lucas så jag tänkte höra var ni köpt Liams?

2009-08-19 @ 15:33:25
Postat av: Jezzica

Jag har snott den faktiskt :/ hehe. Den stod i källaren i mammas gamla lägenhet å dom enda i det huset som har barn hade flyttat så tog den helt enkelt.

2009-08-19 @ 16:14:43
Postat av: jenny

Ja ha då var den billig då ;) hahaha Synd att jag inta har några grannar!! :(

2009-08-19 @ 17:03:58
Postat av: Jezzica

Japp den var billig :) Ja det var synd att du inte hade de =)

2009-08-19 @ 18:37:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0