Kalasdag :)

Ni som inte vill missa något av mina nya inlägg kan ju lägga till mig på bloglovin.com så ser ni varje gång jag skrivit ett nytt inlägg.

Jag sitter här hemma ensam å funderar på vad det blir för kläder idag? Liam är hos mamma för att jag skulle kunna duscha. Det har jag gjort nu. har även plockat upp här. Tänkte torka av bord och bänkar och dammsuga sen när jag klätt på mig. Liam gillar ju inte dammsugarn så brukar dammsuga när han sover. Men idag ska vi ju vara borta hela dagen och det är så himla tråkigt och komma hem när det är stökigt.

Klockan 12 typ ska vi på 2års kalas hos Xandro i Jössefors. Eller ja Alexandro som han heter egentligen. Sen efter det åker vi direkt ner till Sollebrunn. (30 mil) Där ska vi på 40års kalas hos min faster Marie. Eller ja hennes fest men i hembygdsgården då vår släkt är så stor :) Syrran blir inte med för hon jobbar idag. Så får väl träffa släkten själv för typ 3e gången i mitt liv eftersom jag vill ner ändå. Vissa som kommer typ Faster Anette har ju inte träffat Liam än :) Sen när vi tröttnat på kalaset så åker vi hem. Kalaset börjar 17.00 å middagen är klockan 19.00 så vi är ju där några timmar innan vi tar våran 2,5 timmes långa bilfärd hem igen.

Liam väckte mig klockan sju och tyckte vi skulle gå upp. Men jag sa att vi har en lång dag framför oss så han skulle passa på att sova lite mer. Men nej det ville han inte. Så jag tog upp han å gick å la mig igen. Liam kom å lekte i mitt rum så man kunde höra vad han gjorde å så. Sen hör jag att han tar min mobil. Den får han inte ha men jag orkade inte bry mig. Klockan åtta börjar Liam klättra på mig så efter att vi busat lite fick det bli frukost halv nio. Han slängde ner ena smörgåshalvan på golvet och såg helt oskyldig ut så nu har jag messmör på köksgolvet. BLÄÄÄ.. Letade som en galning efter min mobil med. Eftersom jag inte har hemtelefon pga CP TELIA!!!!! så kunde jag inte ringa den heller. Kvart över nio hittade jag mobilen i Liams leksakslåda så klart. Gullig han :)

Men nu måste jag klä på mig och gå och hämta lillskiten så han hinner bada innan jag ska göra i ordning han :)
Skriver om kalasen i natt elelr i morgon. Beror på hur trött jag är när vi kommer hem. Antagligen astrött tack vare gullungen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0