Känslor

Var ska jag börja? Känns som att ingen läser min blogg. Men jag vet att det finns några som kollar in emellanåt =) Jag har tänkt på att jag kanske borde börja skriva lite vad jag tycker å känner osv lite mer än bara hur mina dagar är. Då får jag ut allt ist för å sitta i min ensamhet å fundera på allt.

Vid 9 vaknade Liam. Så jag skickade SMS till Fredrik å frågade om han skulle ha Liam idag. Surprise surprise han svarade nej! Blev inte chockad. Tror han hade inflyttningsfest igår så han var nog inte på topp idag. Jag svarade att han får höra av sig även när han inte ska ha Liam och att han kan träffa honom fredagar eller lördagar om det passar bättre. Men han svarade inte på det så han e nog inte så intresserad! För min del så skiter jag faktiskt fullständigt i det. Jag är bara glad att slippa honom. Och han sa från början att han inte ville ha honom så jag kan inte kräva något. Men jag vet att han älskar honom otroligt mycket så man tycker att han för hans och Liams skull ville ha honom lite mer än 1-2 gånger i månaden. Men som sagt. Ärligt talat inget jag bryr mig om.

Så ist så sa jag till Liam att han får ytterligare en hel mammamysdag å han verkade inte klaga. Vi åt frukost. Mina tomater var dåliga å jag köpte dom i fredags. Det gör mig så jävla irriterad. Faktiskt. Men iaf jag fick nöja mej med ost. Liam fick marmelad på sin smörgås för första gången. Jag köpte den för hans skull. Har hört att barn gillar det å jag vill inte att han ska bli så kräsen på mat som jag är. Så messmöret å marmeladen i kylskåpet är endast för bästa killen :)

Jag har tvättat två maskiner tvätt idag. Tror det var 10e gången jag startade den mörka tvätten. Den har jag tvättat 1-2 gånger om dagen i en vecka. Har alltid glömt å hänga upp den. Så nu hstartade jag om å hängde upp, Startade en ljus maskin, gick till mamma å hämtade hennes tvättställning å så hängde jag upp det med. Har lite disk efter middagen oxå men orkar inte ta den idag. Ska bara duscha å lägga mig för ska ju snart upp igen.

Ska ju börja laga mat varje dag med grönsaker å så men igår så glömde jag ju det å bjöd både mamma å Liam på endast Lasagne. Ingen av dom klagade ju men ändå. Så idag gjorde jag ugnsbakad falukorv eget potatismos å grönsaker. Liam vaknade precis när jag ställde maten på bordet. Precis som jag lovade :) Sa att han skulle få middag så fort han vaknade. Jag känner min son :)

Jag vill så gärna ta kort på Liam när han står själv. Men har givetvis aldrig kameran i närheten då. Han står ju bara i typ 20 sekunder så kameran får ju inte vara för långt bort. har vart fruktansvärd dålig på att ta kort på sista tiden. Dumma mig.

Vid 18 la jag Liam för han var väldigt trött. Men han vägrade sova så 19.20 gick vi till garaget å kollade vad mamma å brorsan gjorde. Liam tyckte det var skitkul å skrattade. Brorsan tittade mysko på Liam, skakade på huvudet å gick. han tycker Liams skratt låter konstigt. Det gör det faktiskt. Men e väldigt sött å har aldrig hört någon skratta på liknande sätt förr ;) 19.40 fick han kvällsmat och han fick välja en bok från sin nya hylla på väggen som jag satt upp =) Men vägrade somna ändå!. Så vid 21.15 gick vi till mamma å kollade på film. Den verkade inte direkt bra. Liam plockade upp mammas påsar åt henne. Sen vid 22 gick vi hem igen å äntligen somnade Liam :)

Nu ska jag duscha och sen sova. Ska till skolan i morgon 8.30-12.30 å sen kommer bästaste Linda och hämtar mig. Vi ska åka till Charlottenberg å handla en till present till Liam och lite annat smått å gott. Ska bli så kul så =) Sen ville syrran äta något med oss oxå. Hon jobbar ju på Panduro där å ville väl ha lite käksällskap :D

Nej god natt folket :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0