Godis :)

Fick inte tag på mamma under förmiddagen när vi skulle åka. 4 minuter innan Liam skulle vara på dagis kom hon och knackade. Hon hade glömt sin telefon hemma och försovit sig. Så Liam kom 15 min försent till dagis och jag kom 5 minuter försent till skolan. Men är ju rätt slappt på fredagarna så var lugnt. Jag gjorde ett korsord. Ett eget. Har bara ett hörn kvar att få till att passa ihop med resten. Jobbigt jobbigt. Satt i tre timmar med ett korsord. Måste göra färdigt det på söndag eller nått för det ska lämnas in på tisdag. Slutade iaf tre eftersom vi hoppade rasten. Hämtade Liam på dagis å hann att gosa i en timme ca innan farfar kom och hämtade honom. Då skickade jag till lite folk och frågade vad dom skulle göra under kvällen. Brorsan ville ha med mig ut och Mikaela skulle på godis. Jag frågade vad godis var och det var tydligen något ungdomsmöte i missionkyrkan. Satt å funderade på om jag skulle dit eller inte på en fredagskväll när man är barnledig liksom. Men så tänkte jag äh de är väl bättre än att sitta här själv. Så jag åkte hem till Mikaela vid 18 tiden å var med henne och hennes kompis Malin. 20.30 var vi i kyrkan. Snygga killar var det iaf där :) Var faktiskt riktigt okej. Ett Jazz band som hette Va spelade. vi såg på film osv. Sen klockan 23 när det var slut satt vi å pratade med en liten kille på 14år. Jonathan hette han. Gud vilken rolig kille :) Malin påstod att han skulle hem och nana med nappen å han sa att han hade en rosa. ååå sa vi i kör. Ja den är av äkta gummi sa han ååå vart har du köpt den svarade Malin och Jonathan svarade jätteseriöst på Guldfynd. Gissa om vi skrattade åt han :D Sen när han sa att hela nappen var ju inte gummi bara det man sög på gjorde ju inte saken bättre :) Vid 23.30 eller nått så kom brorsan in i kyrkan faktiskt :) Han ville träffa Mikaela, Malin och Sandra (Mikaelas syster) Jag gick med brorsan, Jonny och Björn medan dom andra åkte hem. Vi gick till Rajjens. Vakten frågade om jag var Jonnys å jag bara öh nej.. vilken förolämpning :D Brorsan köpte en cider till mig för han tyckte väl jag var tråkig eller nått. 00.48 Gick vi till Mulan. Kom fram en kille med glasögon till mig å sa hej känner du igen mej? Nej svarade jag. Han tog av sej glasögonen å sa känner du igen mig nu då? Jag sa nej borde jag det? Då upprepade han samma sak för brorsan. Med glasögon så sa brorsan nej. Utan glasögon så sa han ja men vad fan det är ju du så sa han hans namn som var konstigt. Varför då fråga mig om jag visste när jag inte ens vet vem han är? Konstig typ. 01.40 så kramade brorsan om mig faktiskt å sa ring mig om det händer nått. Som om jag tänker på att ringa han om någon överfaller mig liksom. Men jag kom iaf till syrran helt oskadd. Smyger in i hennes lägenhet å de gick så bra så bra. Men så öppna jag sovrumsdörren så säger hon varför är du så sen?  Haha...

I morse skulle vi upp tidigt eftersom Mamma skulle köra Milli till jobbet klockan tio. Millis telefon ringde inte så vi vaknade 09.55 gissa om Milli blev stressad. Slängde sig in i duschen, fixa sprit och matlåda sen kom mamma. Så mamma var sen. Milli ska på julbord idag därav spriten hon ska inte dricka på jobbet såvitt jag vet :) Jag och mamma gick ett varv på köpcentret så jag köpte 5 julklappar till Liam :D Och sen köpte Liam en till mig :) kanske får berätta för han sen vad han köpt så han vet det :) Han ger mig iaf alltid vad jag vill ha :) Var hemma halv två så då städade jag lite å så hann jag inte mycket mer förrän farfar kom med Liam. Liam somnade med en gång. Nu har han vart hemma i en timme å sovit hela timmen. Så jag ska väcka han nu å åka å lämna han hos en kompis som ska vara barnvakt tills i morgon. För ikväll händer det grejer :) Har bara vart med Liam i torsdags. Jättetomt ju hur orkar man ha varannan vecka??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0