Halloween 2009 avklarad :)

Fredag:
Jag lämnade Liam hos mamma vid tre så åkte jag och syrran bort till ett hus vi hyrt inför halloween. Vi började göra i ordning rummet vi skulle sitta i, laga mat och sånt. Det tog 7 timmar allt som allt. Klockan 00.00 åkte vi hem till mig så jag fick duscha å hämta täcke å så till våran faster Marie som åkt 25 mil för att köra våran kidnappningsbil :) Ringde henne för 5 veckor sen å bokade henne i största hemlighet :) När jag var färdig gick jag över till mamma. Liam vaknade så han fick bli med till Milli mitt i natten eftersom vi ändå skulle åka å fixa tidigt på morgonen. 01.30 ca mötte vi upp Marie efter vägen å visade henne direkt till huset vi hyrt. Hon tyckte det var väldigt kul. Sen hem till Milli. Klockan närmade sig 03.00 När Liam väl somnat och vi kunde lägga oss :)

Lördag:
Vi gick upp klockan 9. Jag lämnade Liam hos Marie eftersom jag tänkte det nog skulle vara kul för henne att passa Liam när hon inte träffar honom så ofta. Det tyckte hon med :) Så jag och syrran åkte till atlantis för å köpa pris till bästa kostym. Men dom öppnade 11 så vi åkte till konsum. Dom öppnade oxå elva. Då kom vi på att det faktiskt är söndag. Så vi åkte tillbaka till atlantis 30 min senare å köpte 2 söta glas. I år var vi färdiga i tid för en gångs skull. Det kändes skönt. Men så ringer dom en och en och säger dom blir sena. 16.30 skulle dom komma till Milli. 16.40 ringer marie och frågar om det bara ska vara 5 personer med. Så jag fick ju ringa runt för hon visste ju inte vem som saknades :) haha. Mamma var inte ett dugg medgörlig men det var min linda iaf :) Till slut kom dom en timme för sent. Så fort dom kom fick Milli åka å hämta Camilla som inte kom i tid till skåpbilen vi hyrt. Så 1 timme för sent började vi äta å då var maten kall. Tyvärr men så är det. Liam hann knappt äta upp förrän hans farmor kom och hämtade han. Så jag hann tyvärr inte ta ett enda kort på min lilla djävul :( Men vet att någon annan gjorde det iaf. Så fick han inte vara med på gruppkortet i år :( astråkigt om ni frågar mig för det var det första vi skulle gjort just för att jag ville ha med Liam. Men men fint folk kommer tydligen alltid sent.. Maten bestod av väldigt stora piroger, Kakor med glass och sist en frankenstein. INGEN åt upp frankenstein. Den var väldigt mättande. I den hade vi 3 liter grädde och 5 paket gelesocker till 12 personer haha :) Jag höll på att tappa hakan inne på konsum när syrran berättade att det var vad vi skulle använda haha :) när vi ätit upp var det dags för lekarna. Första leken ut var hinderbana. I mörker. Riktigt svart var de. Dom hade handfängsel på händerna bakom ryggen och en sked i munnen med ett öga i. Upp på en stol, under ett bord å sen gå emellan 4 pinnar utan att tappa ögat. Efter det var det dags att skicka upp dom på övervåningen där dom skulle leta småkryp. Efter 1 minut fick dom leka kattleken. Svara på olika frågor med katt och svara med något som börjar på katt. Typ vilken katt kan man beställa ifrån? Katalog :) Hängde ni med? :P Sist var den roligaste leken. Bibeln hette leken :) Alla deltagare fick hålla i bibeln samtidigt som dom svarade på frågor. Anders tex som inte träffat någon av oss förutom christian fick frågan om det började brinna och han kunde rädda alla utan en vem skulle han då lämna kvar? Han svarade christian för det var den enda han kände haha :D Sen var det en fråga om man skulle ta emot en miljon kronor om man visste att det resulterade i att en okänd kines ramlade av cykeln och dog. Det skulle alla göra :) Sen var det ju snuskigare frågor med oxå :p Vi köpte en kortlek som heter bibeln så vi gjorde inte frågorna själva :p Sen kom gubben vi hyrde av å kollade in plejset. Han tyckte det var jättecoolt. frugana å sonen var med å tyckte oxå vi gjort det riktigt snyggt. Vi hade möblerat om typ allt haha :D Sen var det gruppkort och in till stan som gällde. Mamma körde Millis bil. Bussen körde först. Sen backade mamma ner i diket (Ja hon var tydligen nykter) hehe så jag ringde å Marie som fick komma tillbaka med busslasten och hjälpa oss upp. Millis bil var så skitig så man ser precis vart man haft händerna å ingen var ren efteråt kan jag säga :) Men vi kom loss å in till stan. Gick in på Ritz å mina vingar gick sönder med en gång typ. jättedåliga vingar. Var hemma vid 3 typ. Älskar verkligen min Linda som blev med :)

Tack till Christian, Anders, Linda, Sofia, Camilla, Brorsan, Tonje, Mamma och Marie som ville komma i år :)
På lekarna kom Linda 3a :) Tonje 2a och Marie som rest 25 mil kom 1a så hon åkte inte hem tomhänt :) Bästa kostym vann mamma :) Så nu får ni gotta er i lite halloweenbilder. Mer kommer på bdb Liten88a :)


Jag

Syrran

Brorsan han hade även en mask på sig som var läskig

Linda och Sofia

Tonje

Christian

Christian och Anders

Marie utan masken :)

Mamma. Det är den enda bilden jag hade på henne

Camilla och brorsan

Liam :) hann ju inte ta kort på han så på söndagen när Fredrik lämnade han bytte jag kläder på han så att ni kan se hur söt han var :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0