Kommunfullmäktige

Idag var det bara resurstid i skolan som vanligt på måndagar. Men idag fick vi fylla i en enkätundersökning eller vad det hette. Eller ja två st. En på datan och en på papper. Sen var det måndagsmöte. Måste säga att det är det bästa med måndagar :) haha. Sen haffade jag tag i rektorn å fråga om jag fick snacka lite med han och han sa ja visst. Så vi gick upp på hans rum. Han, Jag och 5 st till. Han blev rätt förvånad att vi var så många men sa att det var allvarligt och att han skulle ta tag i det. Sen klockan tolv åkte jag och hämtade Liam på dagis. Där berättade dom att Liams stövlar inte längre passar då Liams fot tydligen är för hög. En sak till han ärvt från mig. Men kul att han kunde ha stövlarna i två månader iaf! Måste köpa vantar å för jag hittar verkligen inte hans å nu börjar det bli lite för kallt för att leka utan. Ta med extra byxor oxå för det var de slut på i hans korg. Och fler blöjor dom började ta slut. Kul att ha barn... Efter det åkte vi till Milli så jag fick hämtat Twilight för ska se tvåan på bio i morgon å då vill man ju ha sett ettan först :) Milli kunde inte prata så jag skrattade mest åt henne. Hon var riktigt ordentligt hes idag :) Åkte hem och la mig lite. Sov halv två till tre då vaknade jag av SMS. Syrran undrade om jag ville med till Charlottenberg. Och det ville jag ju :) Gick över med Liam till mamma och åkte med syrran. I charlottenberg letade jag efter röda kläder. vart fan hittar man det? Måste ha något till julafton med. Vad tar man på sig dårå? Iaf så hittade jag inget. Milli hittade gardiner som vi åkte dit för att köpa. Hon betalade 500 kr för en duk och två längder hehe. Gick inom min Linda och snackade lite skit oxå. Nice att träffa henne igen. var nog halloween sist va? kom till stan vid sex så då åkte vi inom Kockis å köpte mat. Slängde i mig den på 10 min å sen av på tobaken för att möta klassen. Trodde bara vi skulle bli typ 4 men vi var faktiskt hela 11 pers och det är typ mer än vad vi brukar vara på lektionerna :) Vi var nämligen på kommunfullmäktige med samhällsgruppen. Vi fick ledigt den 12 Nov för att vi skulle ha lektion idag på kvällen ist. Jag har alltid trott att politiker är torra gamla gubbar som inte har nått bättre för sig. Men dom drog några skämt ibland och det var kvinnor med oxå haha. Nej men var faktiskt lite kul att få vara med å lyssna på hur det går till och så :) Det slutade halv nio så då gick jag hela vägen bort till syrran. Det tog 30 min haha.. Satt och snackade lite med henne och Erica innan syrran körde hem mig. När jag kom hem satt mamma och Tommy och mös i soffan. Borde ordna barnvakt oftare för dom hade satt upp min taklampa och sådant är ju alltid kul :) iof så har jag barnvakt nu i två dagar till. Skönt att få göra lite för sig själv oxå fast att man är ensam mamma. Tack mamma för att du ställer upp :) Så fort mamma och tommy åkte så vaknade Liam. Jag och syrran satte på Twilight. Hon har ju redan sett filmen så jag trodde hon skulle åka men hon stannade och såg hela filmen med mig :) Hon hade rätt. Kvaliten var urusel å jag klagade på den mestadels av filmen. Men filmen var iaf bra :) OM NI INTE VILL VETA SAKER UR FILMEN SLUTA LÄS!! Jag diggade När Edward sa jag säger att jag kan läsa folks tankar och du frågar om det är något fel på dej? =) Sen när Edward sa att han skulle bjuda med henne hem till sin familj så var hon orolig att dom inte skulle gilla henne å han svarade jag bjuder hem dig till min familj fullt med vampyrer och du är orolig för att dom inte kommer gilla dig :) Mitt under filmen skuver jag bort lite papper från borde å säger till syrran att det finns chips på bordet om du vill ha så hon började skratta och sa det säger du samtidigt som du skuver dom längre bort. Då låg påsen på papprena som jag flyttade på :) Nu ligger Liam och gråter. Han vill inte sova. Det tycker jag att han ska göra!!! Milli har åkt hem och jag längtar tills i morgon :D Får underhålla Liam lite nu så han blir trött för jag är faktiskt trött :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0