Marten + Borttappat barn :(

Igår var det årjängsmarten och en väldigt underlig dag. Vid 13.00 åkte jag, Liam, Mamma, Syrran och Erica till årjäng för å gå på marten. Det är en marknad med tivoli och sånt. Där mötte jag upp med min kompis Therese å hennes son Ove. Han är 2,5år å jag har inte sett dom sen Ove var typ ja inte mer än 6 månader iaf. Så han var inte lik sig :) Men var jättekul å träffa dom. Vi strosade runt på gatorna å de var skitjobbigt med barnvagn. Det är nämligen bara en uppförsbacke hela vägen så att säga. En brant en. Å jag är inte så tuff att jag kör över folk. Men högst upp mötte vi en till barnvagn å dom däcken var 2cm ifrån mina däck å ÄNDÅ är det någon jävel som ska tränga sig mellan just där! Så då blev jag arg å körde över henne å bara gick därifrån. Man klämmer sig faktiskt inte emellan två barnvagnar sådär! Liam hade fullt upp med att titta på allt :) han hade dagen till ära fått en tuppkam av Erica :) På tivoli området var det ett stånd med 4hjulingar så jag bestämde mig för att vinne en åt Liam. Therese tog två remsor å vann inget. Mamma tog två remsor å vann inget. Jag tog 2 ramsor å jag vann :) Men inte fan vann jag 4hjulingen. Nej jag vann en liten orange Haj. Hmm. Men men jag vann ju iaf :) har faktiskt vunnit alla gånger jag tagit lotter på senaste tiden. Så på arvika marten ska jag nog köra på lite mer lotter :) När vi kollat igenom nästan allt så stannade vi för att jag skulle köpa mat. Liam gick å höll mig i handen å Ove gick själv. Vi stannade för å diskutera lite. Å rätt som det var efter 2 sekunder så var Ove borta. Å han hade ju hållt sig till oss hela dagen. Tog Therese ett steg så sprang han snabbt efter. therese gick upp för å leta å mamma ner. Jag stod kvar med barnvagnarna. Då kom en gubbe fram till mig å sa att det var en liten kille som gick med en tjej upp. Så när Therese kom tillbaka ner utan Ove sa jag att han gick nog upp med en tjej. Så hon sprang upp igen. Å sen kom hon ner med Ove. Mycket riktigt. Då hade en tjej bara tagit honom. Hon trodde han var ensam! Han stod ju med oss. Å ser man ett barn stå själv så frågar man väl dom i närheten om det är deras barn innan man tar dom?? Det hade iaf jag gjort! Men men. Ove kom tillrätta å dom åkte hem. Jag, Liam å mamma kikade vidare en stund å sen efterlyste syrran oss så vi åkte hem.
Det jag köpte var:
14 par strumpor till mig 100kr
6 par halkstrumpr till Liam 100kr
2 huvtröjor och 1 par byxor till Liam 120kr
1 T-shirt å 1 kjol till mig 50kr (Tror inte t-shirten passar hehe)
Mat 70 kr
Lotter 40 kr
En väska till Milli 150kr eller ja det var hennes födelsedagspresent som hon fick mina pengar till för å gå å köpa å sen lämna över den till mig haha.
Sen e det shopping i göteborg på fredag :) Å på arvikamarten första helgen i oktober. Å en present till mamma med :) Nu slänger jag in lite bilder :)







Jo förresten. På väg hem släppte Milli av mamma i Jössefors. Sen åkte vi till OK å handlade Olja eftersom hennes bil e lite cp. Sen åkte vi hem till Milli för å hämta upp Camilla som stod å väntade där. Sen kom vi kanske 100 meter eller så så började lampan blinka så Milli stannade omedelbart för att fylla på vatten. MEN det rök ur motorn å den bara spruta vatten ur vänster framände mellan spoilern typ. Så när det pyst färdigt hällde hon i mer vatten å mycket riktigt så sprutade det oxå ur. Så hon tog å körde bilen hem. Erica gick hem å jag, Camilla å Liam fick sätta oss hos syrran å invänta att Linda skulle köra hem mamma så dom kunde plocka upp mig. Liam drog i Millis gardiner som skiljer av stora rummet från scrapprummet. Så Milli skulle sätta upp de igen å då lutade hon sig mot stolpen och den ramlade ner haha. Så hon fick sätta sig å hamra upp den å så för brorsan ville inte komma :) Vid tio kom Linda och hämtade upp oss. Då var Liam väldigt trött. Så nu har Milli ingen bil. Å vi behöver en bil idag. Så får försöka ta mammas :) Lite bilder på väntetiden hos syrran :)




Kommentarer
Postat av: Milli

Ja det hände mycket den dagen haha...

2009-09-21 @ 11:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0