Onsdag 21 April 2010

Idag vaknade vi vid 10. Liam var pigg så var ju bara att gå upp. Vi käkade kalaspuffar till frukost. Åtminstone gjorde jag det medan Liam mest satt å spottade. Antar att han inte tyckte kalaspuffar var så mycket att hurra för. Var första gången han fick det :) Sen var det massa pussar å kramar som han tyckte mamma förtjänade idag :) Vid 12.40 la jag honom för att sova middag. Väckte honom klockan 15. Klädde på honom å sa att vi skulle till BVC idag. Då sprang han genast å hämtade sina skor å tyckte vi skulle gå med en gång. jag försökte få honom på andra tankar men det gick ju inget vidare. Så det var bara att ta på sig skorna å bege sig ner till BVC. Det var 50 minuter kvar till vi skulle vara där å det tar 10 minuter å gå dit. Men Liam gick i snigelfart för vi gick ju på "raggarvarvet" å då måste man stanna varje gång man ser en bil å säga bil. Å om den spelar musik som varannan bil gör så måste man ställa sig och dansa lite oxå. Med tanke på alla bilar som åker där så var vi iaf i väntrummet 5 minuter före utsatt tid. Ja man ska ju inte stressa iaf... :=) På BVC så vägde å mätte dom honom. Frågade om han hämtade saker om jag bad honom, om han kunde mer än 8 ord, om han fattade vad jag sa, om han kunde leka tittut å massa andra dumma frågor. Var 18 månaders kontrollen så han fick vaccinationsspruta mot mässling å det där oxå. Han skulle inte bli kallad förrän han var 2,5 år nästa gång. Men så sa läkaren att hon ville ha en extra kontroll innan dess eftersom Liam låg fel i kurvan eller vad det var. Han hade hållt sig i samma kurva men inte i rätt kurva så det kanske inte var nått men dom ville ändå kolla. Sen ville dom ha urinprov på honom eftersom han kissar så extremt mycket trots att han inte dricker så mycket mer än normalt. Hur jag nu ska få honom att kissa i ett rör är ju en annan femma. Efter mötet gick vi till Konsum å köpte choklad till tårtan, korvbröd och blöjor. Sen gick vi hem å lagade korv å bröd med mos. Liam åt iaf två korvar, ett korvbröd och hälften av sitt mos. Kanske mammas mat duger ibland trots allt :) Efter maten var det dags för ett bad då jag inte hittade min son under allt mos :) Han har börjat att lägga sig ner å ställa sig upp i badkaret AJ AJ AJ säger jag bara när han väl halkar å slår ihjäl sig. Måste köpa en sådan där halkmatta snart...! Satt å kollade på en urdålig film. Och vid 22 så la jag Liam. Han ville inte lägga sig före dess idag tyckte han. Men han somnade iaf med en gång. Jag har gått runt och städat lite. Nu ska jag bara diska lite till sen går jag och lägger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0