Syskontripp till Elmia :D

Strax efter 07.00 hämtade syrran upp mig och brorsan. Vi satte in brorsans lånade USB minne med musiken på men det funkade inte. Så vi svängde inom mamma i Edane för å lägga över låtarna i Millis USB minne ist. När det väl var färdigt funkade inte det heller. Så vi åkte tillbaka till Arvika för å lägga över dom på min MP3 å medan jag gjorde det åkte brorsan och syrran in till stan för å ta ut pengar. Egentligen skulle ju Simon och Therese med oxå men det blev inte så. Millis sterio tog inte ens min MP3 spelare längre men som tur var hade jag tagit med min gamla CD väska med massa skivor i för åka 33 mil med bara en skiva är inte något man ser fram emot :D Så det blev till att lyssna på VÄLDIGT gamla låtar hela vägen så blev mycket allsång :D Första gången vi körde fel hade vi inte ens kommit till Karlstad än. Visade sej att vi var på väg mot Grums. Kom på att vi hade GPS funktioner på telefon. Min visade att Milli skulle göra en U-sväng vilket hon oxå gjorde. Åkte vidare. När vi kom fram till Kristinehamn typ så såg jag en Limegrön 745a LÅNGT LÅNGT LÅNGT framme. Han åkte genom Rondellen när vi inte ens närmat oss den. Så jag skriker att den ska till Elmia så följ efter den. Milli gasar på å kör i alldeles för hög hastighet. Vågar nog inte ens skriva här vad hon körde i :D Men de tog ett bra tag innan vi kom ikapp bilen så den måste ha kört väldigt mycket för fort den med. När vi kom ikapp saktade 745an ner otroligt mycket och körde helt plötsligt väldigt lagligt. Men klart kommer det en SAAB 95 i hög hastighet så saktar väl dom flesta in :) Till slut tar dom å svänger in på en bussficka så vi körde förbi å tyckte att det var ju jäkla tråkigt för då ser vi väl inte dom mer. Men så gick det 10-15 minuter så syntes dom bakom. Dom vågade inte ligga för nära men måste ha kört i hög hastighet för å komma ikapp oss igen. Sen säger min telefon att vi ska svänga 3e höger i rondellen. Men det står Jönköping på 2a så vi körde ett extra varv i rondellen vilket inte den andra bilen gjorde så vi kom efter dom igen. Men dom körde fortfarande sakta så syrran fick för sig att vi skulle åka upp jämsides med dom och vinka. Så hon la sej jämsides men varken jag eller milli titta åt deras håll å ingen vinkade så vi la oss lite försiktigt bakom dom igen. Gud vad dom måste ha skrattat för det gjorde iaf vi :D Men dom fick iaf upp farten. Efter ett tag stannar dom igen. Så vi åker förbi å stannar på nästa bussficka eftersom brorsan tjatat ända sedan kristinehamn på att han behövde pissa. Milli springer över vägen och sätter sig i skogen. Brorsan röker först. Sen kommer dom åkandes förbi å Milli får BRÅTTOM!! Jag är glad att jag satte mig i bilen redan medan Milli sprang över vägen för jävlar vad fort det gick :D Milli startade bilen innan hon ens stängt sin dörr och hon rivstartade därifrån medan brorsan inte ens fått in sina fötter. Jävlar vad jag skratta åt det. Skrattar bara jag tänker på det :) När vi kommit ikapp bilen säger brorsan å jag som inte ens hann å pissa. Gissa om de var kul då :D I Jönköping stannar dom igen så vi fick klara oss till Elmia själva. Men det gick hur fint som helst :)



Vi kom in på Elmia direkt. Gott att slippa köerna :D Var väl där runt 12 så bara 5 timmar tog det haha :D Vi började med att gå på toa. Brorsan fick vänta länge eftersom det var Kö in på killarnas :D Jag kunde gå med en gång. När jag kom ut hörde man en kille säga fan vad kö det var på killarnas det har jag aldrig vart med om. Sen när brorsan väl kom så sa han oxå det har väl aldrig vart kö på killarnas toa förr :D Men jag antar att det är bra mycket fler killar än tjejer som åker till Elmia över påsk :D Det var inte så jättemycket att se på i år tyckte jag. vet inte om det berodde på att det var i år eller om det berodde på att det var söndag. Var ju första gången jag var där en söndag. Så nästa år får jag väl åka på en måndag så har jag vart där alla dagar :D Men det roliga i år var iaf att det var Nya bilar. Eller inte nya kanske men andra bilar mot vad som brukar vara där. Det tråkiga var att jag knappt tog några kort för det blev inga bra bilder. Är så jävla irriterad på min kamera så ni anar inte. Men tar mig nog råd att köpa en ny i slutet av månaden. Födelsedagspresent ni vet :D Träffade på Nicko där nere. Var längesen man träffade honom faktiskt. Jag frågade när dom skulle åka eftersom Milli ville ta följe hem. Han sa att det blev nog snart så han skulle ringa. Efter 4 timmar kände vi oss färdiga att åka hem. Konstigt eftersom det brukar ta bra mycket längre tid å gå igenom allt. Men både mamma å Liam var magsjuka så mamma hade bett oss komma hem tidigare oxå så vi fick ju göra det. Nu har vi iaf vart där å det är ju huvudsaken :D



När vi gick till parkeringen fick vi syn på våran Limegröna "kompis" :D Den stod parkerad några bilar längre ner så vi gick dit å satte en lapp på rutan. Sen började vi resan hem. Den började med en tvärnitning för att syrran kom på att vi borde ta fram GPSen med en gång. Men innan vi fått igång dom så körde Milli. Vi körde fel det första vi gjorde. Ist för å svänga mot helsingborg som man tydligen skulle så körde vi mot nått annat. Kom ut på motorväg så vart svårt att vända. När vi väl lyckades var det bara vänta å se vart man hamnade typ :D Nicko ringde och sa att dom skulle åka så jag sa att vi redan åkt men att vi åkt fel så han sa att han kunde inte hjälpa oss tyvärr. Sen fortsatte vi rätt tills vi kom till Mariestad. Då körde vi igenom staden. Vilket vi inte gjort på ditvägen så när vi såg att vi var på väg mot jönköping igen så vände vi. Ringde Nicko å fårgade hur man tar sig ut genom Mariestad å han bara skrattade å sa har ni lyckas trassla in er där nu oxå :D Så han sa att vi skulle stanna där å vänta på honom för dom var i Skövde. Det gjorde vi :D När han kom så skrattade ju alla 3 killarna i bilen. När han var i Mariestad så ringde han och frågade om vi åkt över en lång backe. Vilket vi inte visste om vi gjort, han frågade om vi åkt förbi LIDL de visste vi inte å vad han än frågade om så visste vi inte om vi åkt förbi det. Så han frågade om Milli verkligen borde ha körkort haha. När vi åkte efter honom såg vi att vi åkt rätt från början, Men efter vägen hade vi kört fel 2 gånger till om vi inte åkt efter Nicko. Att bara följa skyltar är inte så lätt när det inte står vad det ska stå på skyltarna :D hehe. Vid 20.30 typ var vi hos mamma. Så tog typ 5 timmar hem oxå. Det som ska ta 3,5 timme med kö haha.



Liam somnade så fort vi kom hem typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0