Bara tisdag

Idag drog jag mig i sängen ända till sex. Ja lite lat var jag allt. Men halv sju stod jag ute å väntade på bussen iaf. Då går det förbi ett äldre par som tittar på Liam å säger nämen hej på dej du. Liam svarade såklart inte å jag bara log lite åt dom. Bussen kom å killen som väntade med mig frågade om jag klarade ta in barnvagnen själv eller om jag ville ha hjälp men sa att det gick bra själv :) Liam ville sitta bredvid mig idag å höll jag en hand på hans ben så knuffade han bort handen så han tyckte väl han var stor nog att åka buss ensam :D Var på dagiset redan tio över sju så idag gick det fort. Gick så sakta jag kunde från dagis men fick ändå vänta på bussen i 30 minuter. Sen ser jag Lindas jacka ställa sig å vänta på bussen. Det finns en tjej som brukar åka buss med en likadan jacka förstår ni. Men idag var det nått konstigt. Denna jackan hade Lindas knallrosa halsduk eller sjal eller vad man ska kalla det och lindas ryggsäck. Så jag kom på att det måste vara Linda. Skickade god morgon till henne och såg att hon tog upp mobilen. Strax får jag ett svar. Jag ser dig inte men antar att du är på bussen god morgon :) hehe. När jag kom till skolan satt Micke, Lisa, Madde, Mikaela och Sara på rad och väntade på mej givetvis :) Jag satte mig mellan Madde och Mikaela och Madde börjar sparka på mina ben. Rätt som det är så får hon in en fullträff på mitt skavsår. Jäklar vad ont det gjorde. men Madde sa iaf förlåt när hon skrattat färdigt :) hehe Svenskan började å vi fick som vanligt dom där lätta sakerna. Arbetet tog typ 25 minuter å då segade vi väldigt. Sen fick vi läsa resten av lektion. margot kom in å sa att rektorn kallat till möte klockan 14 som ALLA skulle infinna sig på! Lunchen gick segt idag. Jag och Madde satt på bibblan å åt morötter å lyssnade på gänget längre in som pratade tyska. Sen kom Jonas och Simon och prata engelska så vi skrattade lite åt dom med :) När klockan väl var 12.30 å vi började palletten så satte vi oss bekvämt på dom hårda stolarna å började se på filmen. fem i två pausade vi å gick bort till matsalen. Där informerade rektorn oss om att det brunnit på internatet på morgonen och att brandlarmet INTE hade startat. Så han hade lite information om vad som hänt och vad som gällde osv. Det var en värmedyna som tagit eld i en säng eller nått sånt. Lite läskigt och tjejen är chockad men gick som tur var bra med henne. Sen var det tillbaka till filmen å se dom sista 30 minuterna. Åkte in till stan med kvart i tre bussen å så gick jag och hämtade Liam som var ute idag. Han gick och mötte mig å skulle upp direkt :) Idag gick vi hem från dagis. eller kröp kanske jag ska säga för Liam gick nästan hela vägen å så lång tid har det aldrig tagit att gå hem :) När vi var en bit upp i våran backe så mötte vi det äldre paret som vi mötte i morse. Dom stanna och prata med Liam. Sa att nu ser du lite piggare ut än i morse. Vi sågs ju i morse kommer du ihåg det osv. Men den här gången pratade jag lite med dom :) Vi sa hej då å så fort jag kommit innanför dörren så öppnade jag posten. Det borde jag INTE ha gjort. Fick elräkningen från fortum. Sluträkningen på huset. Vet ni vad den var på? 12084 kronor för 1,5 månad. Den kommer jag aldrig någonsin ha råd att betala. Kul kul kul..... Sen fungerade inte min hemtelefon fortfarande fast att Telia säger att jag har telefon. Så mamma och Tommy kom hit vid sex så mamma tog upp Liam som inte somnat å började leka med han medan Tommy kollade på mina telefonuttag. Det var något som var fel så han skulle ringa telia i morgon och be dom skicka hit en elektriker. Medan Tommy skruvade å fixade så drog jag med mig mamma till tvättstugan. Jag har nämligen inga rena kläder å vet inte hur tvättstugan funkar. När vi står där nere för att boka tiden som fanns så öppnas dörren å ut kommer mammas gamla arbetskollega Sofia. Hon frågade om vi bodde där å mamma sa att jag gjorde det. Sofia släppte in oss på sin tid så mamma fick lära mig hur allt funkade men det var samma som i Jössefors i den ena tvättstugan iaf. Den andra lärde hon mig. Ni förstår jag har sånt där coolt system som inte släpper in folk om man inte är bokad. Gissa hur många gånger jag kommer glömma min tvätt där då när man inte ens får vara en minut sen till sin tid. Bokade iaf på lördag förmiddag så har jag tur hinner något torka tills på kvällen :D Sen när vi kom upp såg jag att Tommy satt fast min skåpsdörr :) Och han gick runt å klagade på att jag borde sätta upp gardiner, tavlor och lägga ut mattor. Jag förklarade allt som det var å han satt mest å skrattade åt mej å himlade med ögonen :) Sen såg han mina lampor i min kartong som jag skulle slänga så han tyckte jag var onödig så han tog med dom hem för det var onödigt att slänga saker som jag fått för mig va fel på :) Han är rolig han. Mamma och Tommy åkte iväg å jag la Liam. Han somnade vid halv åtta. Nu ska iaf jag gå å duscha å sen lägga mig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0