Linda - VA SEN???? :)

Vid tio igår skickade jag å frågade om Linda ville vara barnvakt åt Liam idag å de ville hon gärna. Jag sa att hon kunde komma runt 7.15 men hon svarade at hon kommer lite innan 7 så vi hinner prata igenom vad som ska göras osv. Jag går upp typ 06.45 för idag var det jäkligt svårt å ta sig upp ur sängen kan jag säga. Trots att jag sov vid elva så var jag så trött. Liam vaknade iof en gång vid två tiden men inget värre än så. 06.55 börjar jag bli lite nervös eftersom Linda inte kommit än. 07.15 ringer jag henne. Hon säger Hej. Jag frågar är du vaken? Linda: Ja vadå då? Jag: Nej jag bara undra eftersom du är sen. Linda: VA??? SEN?? Men va fan klockan har ju inte ringt. Jag: Klockan är 07.20 Linda: Å fan du jag springer så vi lägger på. Nästan en kvart senare står hon i hallen å ber så hemskt mycket om ursäkt å visar sin mobil. Hennes klocka står på 9. Så hennes klocka har ändrat tiden själv under natten. Men vi tycker ju ändå att klockan borde ha ringt klockan sex för någon gång måste väl hennes klocka ha varit sex?? Jag anade att jag inte skulle hinna till bussen om jag inte stressade väldigt å det orkade jag inte. Så jag ställde mig å diska ist medan Linda hämtade andan å lekte med Liam som vaknat :) Klockan åtta skulle jag gå å Liam kom och kramade om mig. Han är så goooo :D Sen började han gråta när jag gick men antar att Linda lyckades trösta honom. Var på busstation 08.20 å mötte Lisa som oxå var försenad. När jag kom in på matten var dom bara 3 som satt å räknade så vi blev fyra idag. Nästan så man var så många att man inte hörde sina egna tankar va? ;) Halv tolv när lektionen var slut så gick jag och Mikaela runt å letade efter födelsedagsbarnet Sara. GRATTIS SARA PÅ FÖDELSEDAGEN =) Vi hittade henne inte å inte svarade hon i mobilen heller. Så jag missade 11.45 bussen för hennes skull... Men iaf 12.05 kom Sara så jag å Kasmand grattade henne å hon fick presenten från Mig, Mikaela och Madde trots att Madde inte ens var i skolan :) Sara blev glad för armbandet så det måste hon ta med å visa när hon gjort färdigt! Så det så Sara ;)

Kom hem tjugo i ett å frågade Linda om hon inte ville hänga på till Shalom å ta sej en pizza å hon var inte ens svårövertalad :) Hon klagade först på att det var långt men när vi kom ut tyckte hon det var så gott med en promenad i solen :) Liam åt riktigt bra idag å Linda blev superlycklig över att pizzan var så god haha.. Gick inom konsum å köpte bröd. Linda köpte en gurka och den kostade 18 kr alltså 2 kr MINDRE än mitt bröd haha Sen gick hon upp för min backe när hon skulle hem bara för att ta en omväg liksom hehe :) Tack för att du satt barnvakt..

När Linda gått la jag Liam å han somnade med en gång. Min tanke var att vi skulle sova EN timme. Men jag vaknade klockan sex alltså tre timmar senare å då var ju lilleman pigg.. Vi gosade lite å sen lekte han med bilar på bordet medan jag kollade min bank osv å jag får från CSN i morgon :) Jag vet dock inte om det är mina pengar eftersom summan är densamma som jag skulle haft om jag pluggade 100% men de får väl bli ett senare projekt. Vi gosade lite till å sen la jag honom vid åtta med lite välling å han somnade :) Så det vart inte en så sen natt som jag misstänkte :) Så jag ska oxå sova lite snart så kanske jag med orkar upp i morgon för då är det dags å lämna Liam på dagis sen när jag hämtar han ska jag till apoteket å köpa alla recepten på både mig och Liam så då blir det dyrt men det är det värt för att vi ska bli bra :)

I morgon kanske jag och Milli skulle se bröllopsfotografen som jag fick tillbaka från mamma idag. Milli blev arg igår när jag sa att jag fick den på posten i måndags men lånade ut den till mamma igår för hon ville ju oxå se den haha :) Nej nu ska jag faktiskt krypa ner i sängen å hoppas jag kommer upp i tid i morgon :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0