Onsdagen den 10 Februari 2010

Idag gick jag upp 06.20 å ja det var lite i senaste laget men jag var såååå trött. 06.40 så började jag och Liam våran promenad mot dagis. Eller jag fick ju gå själv medan herr lat fick åka kärra hela vägen. Vilken lyx :D Var framme ca 07.18 å då var det dags att klä av Liam i tio minuter. Klockan 07.45 var jag på busstation å 07.55 satt jag på bussen till skolan. 08.10 hämtade bussen upp Cecilia så vi satt å snackade å hade oss. Hon är en trevlig typ hehe :D

08.15 kom jag in till korridoren å sa till Micke att här sitter du å väntar på mig :) Han svarade att han gjorde det sen satt vi å diskuterade vädret som vi gör varje morgon :) haha sen kom Sahera å vi satt å diskutera vart Madde var men då kom hon precis :D Vi var 4 st i början av Matten. 4 av 13 så alla var ju inte där som vanligt då =) Vi hade vart 12 en gång å 10 en gång men annars hade vi bara vart typ 5-6 eller nått :D Jag och Madde roade oss med att tala om när Ali skulle dyka upp. vi gissade på 9 och 9.15. Han kom 8.50 haha. Han tyckte vi borde ägna oss åt annat än att gissa när han skulle dyka upp :D När det var tio minuter kvar av lektionen så var jag färdig med mitt kapitel och la därför ner Matten. Så nästa vecka blir det att börja med prov å sen fortsätta med nästa kapitel som är Ekvationer. Vilket jag inte kan ett dugg om!! Men Anders (matteläraren) sa att han inte var ett dugg orolig för jag hade öga för Matte. Jag talade om för han att det var tur att någon inte var orolig iaf. Kan inte ens minnas att jag någonsin hållt på med ekvationer :( Slutade 11.30 idag. Men gick bort till Birgitta (Engelskaläraren) och gjorde mitt prov. Det provet som alla andra gjorde den 10 Decmber :) 2 månader för sent men det är bättre sent än aldrig som sagt :)

12.10 gick jag till datasalen å satte mig lite på facebook. Kom ikapp med att acceptera alla gåvor å så nu iaf så det var skönt. 13.15 åkte jag bussen hem. Jag städade Liams rum å plockade upp i alla andra rummen. Liam brer ju ut sig överallt. När jag tittade på disken funderade jag på om jag hann att diska eller inte. Kom på att jag nog kanske inte gjorde det. 14.40 tänkte jag att man kanske skulle gå ut till bussen så jag tog med mig en soppåse ut å slängde den på vägen. Hittade busshållsplatsen precis utanför å det hade jag inte räknat med. Så eftersom jag var tidig så gick jag till nästa busshållsplats. Men jag fick ändå stå å vänta på bussen i 25 minuter hehe. Kom ner till busstation 15.25 å var på Liams dagis 15.55. Klädde på Liam i 15 minuter å gick sedan till Milli. Kollade facebook lite snabbt å sen gick vi 3 ner till Telia.

På telia frågade jag ut dom om varför jag inte fått mitt internet än när det skulle kommit senast igår. Han beklagade så mycket och sa att det tar 5 veckor eftersom dosan var restad. Så han ändrade så jag fick fast telefoni ist eftersom jag behöver telefon nu när jag inte har pengar på mobilen. Tvn har jag fortfarande inga kanaler till för jag har ingen antennsladd och tvn ska oxå gå genom dosan jag ska få. Men när Tommy ringde förut sa Telia att dosan skulle komma inom 5 arbetsdagar så det märks väl vilken del som har rätt. telefonen eller butiken. Jag har iaf internet :) Peter på Telia sa att man kunde sätta nätverkskabeln i datan till väggen så länge. Och eftersom min sladd var så kort så fick jag möblera lite i stora rummet. Så nu har jag bordet bredvid soffan ist för framför så har jag datorn på det så länge. Den står ju på skrivbordet i sovrummet egentligen :D Men på fredag kommer mamma med en lång sladd så då kan jag flytta in allt på sin rätta plats :D

Jag och Milli fortsatte gå med Liam i vagnen. Vi hamnade hos Linda. Där tiggde vi till oss Makaroner och ketchup. Gick hem å lagadede stuvade makaroner å korv. Jag och Liam ligger på golvet och busar när syrran frågar vart min krydda är. Så jag börjar ju gapskratta å får fram att jag har inga kryddor bara salt och kanel. Milli blev lite irriterad och gick till min granne å frågade efter svartpeppar. Han gav henne en annan krydda haha. Hon sa till mig att röra om makaronerna å det gjorde jag men brände det ändå i botten och korvarna brändes oxå så hon klagade på att jag inte kunde laga mat. Men det smakade inte så illa :D Det tyckte inte Milli heller.

Nu när jag skrivit ett så långt fint inlägg så tänker jag gå och lägga mig. I morgon ska jag till skolan. Min första torsdag på jag vet inte hur många månader. Men men. Jo i morgon ska jag försöka lägga ut lite bilder på bloggen. Den är lite tråkig numera :D Natti folket :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0