Stolt mamma :)

Jäklar vad bråttom jag fick i morse alltså. Efter 15 minuters klädbråk med Liam var vi äntligen påväg till dagis. Då var klockan 06.55 å jag var skitstressad å helt säker på att jag skulle missa bussen 07.55. Men idag hade jag turbo i barnvagnen så tog nästan 20 min ner till Palmviken å 35 min till Liams dagis. Klädda av Liam gick på 10 min å det tog 10 min ner till busstation så där var jag 07.50 så jag hann. Det förtjänar jag en medalj för. När jag väl satt där i bussen å lät fötterna slappna av så kände jag min smärta. Kunde knappt stödja på foten. Skyndade mig iaf till Samhällskunskapen som jag inte vart på på flera månader. Vi pratade lite å sen fick vi välja en film ur en påse. Vi valde en action/Komedi som heter Blinkande Lyktor. Den filmen vi egentligen skulle se går tydligen inte att få tag på å Lissbritt (Läraren) Hade gjort sönder den hon hade klockan sex i morse. Hon hade fått låna den på VHS av någon så hon var inte så glad hehe.

Satt på datorn unden lunchen då Madde var borta idag :( Alla frågade mej vart Madde var för hon brukar inte missa skolan hehe :) Men så tog jag mej oxå tid å titta på min fot som jag knappt kunde stödja på å jag ser att min ENORMA blåsa är BLÅ!! Ja precis. Blåsan som jag haft under foten i 2 veckor nu för att jag måste gå 6 km om dagen. Så jag tycker lite synd om mig. Men är ledig i morgon så ska göra ingenting alls typ å försöka att inte stödja för mycket på foten för jag behöver den på måndag igen :)

Sen hade jag engelska och som ni förstår så var det oxå första gången jag var där på flera månader. Jag fick tillbaka mitt prov jag gjorde igår å det var helt okej. Hade ett fel på orden och sen lite små stavfel på min översättning men Birgitta (läraren) verkade iaf nöjd. Vi började lektionen med lapparna där vi ska förklara ett ord å så ska den som har det ordet säga vad det är för ord. Sen hade vi den där tävlingen igen. Läraren sätter upp en lapp utanför dörren med 6 meningar å så är vi två lag som tävlar. en i varje lag går ut kollar på 1a meningen å kommer in å skriver upp den. Kommer man inte ihåg meningen får man gå ut igen. Vi vann :) Sen skulle vi skriva en uppsatts som skulle börja med en förklaring fortsätta med information å sluta med varför typ. Jag var den enda som skrev en å lämnade in :) Sen så fick jag ju massa hemläxa eftersom vi ska inte ha engelska på två veckor för läraren ska bort så får göra det jobbet hemma. Men var inte mycket jobb. Kanske får göra det under helgen eller nått. Det är ju ingen brådska men man vill ju inte ha allt i sista sekund :)

Tog bussen in till Arvika å började gå mot dagiset. Jag gick i 20 min typ för jag hade minsann inte bråttom dit när jag hade så ont. Kommer in å ska hämta Liam som står å klämmer in sig mellan byrån och väggen. Han ville nog inte med hem idag. Han hade bajsat så fick byta blöjan innan vi gick. När jag bytt hans blöja så säger den ena fröken gud vilken underbar son du har. Han är verkligen jättesöt och flirtar med oss alla här. Jag sa tack å kände att jag hade världens bästa å sötaste son :) Men det har jag ju oftast iaf :) Jaja vänta tills trotsåldern :) Vi gick hemåt och på den vanliga sträckan ska ju Liam gå själv. Så det gick inte fort inte fort :D Mötte Lisa på vägen. Hon skulle hämta sin son så vi blev ståendes å pratade lite. Hon frågade Liam vart han bodde å han pekade åt rätt håll. Sen håller han på å drar i mig å vill att jag ska gå med honom så fick säga hej då till Lisa å fortsätta gå med Liam eftersom han tydligen hade bråttom hem idag :)

Kom hem 17.45 å la Liam vid 18.30. Han somnade strax efter med både den vanliga nallen och en extra nalle som han lagt i sin säng :)

Just det igår fick Liam ÄNTLIGEN tiden till läkaren som jag väntat på. Bara hoppas att syrran kan byta dag för hon jobbar då egentligen men hon var ju med oss första gången så hon vet ju hur det går till och vart det ligger och så. Sen måste jag hitta Liams svarta mössa med skärm. Ligger den i mammas bil eller hos någon annan? Måste ha den med till läkaren iaf.

Jo förresten Liam har fått utslag som kliar så mamma ska hit i morgon och titta på det. Hon ska ju iof lämna massa saker oxå så hon ska kolla till han när hon ändå är här :) Dom pratade i telefon förut. Min mobil. Liam var lite chockad först att jag höll telefon mot hans öra när han vet att han inte får ha den. Men så hör han mormors röst som säger hej gubben. Å han lyser upp å tittar på mobilen å ser ut att fundera på vart mormor var. Det såg väldigt kul ut :)

Nu ska jag gå å göra lite kvällsmat till mig å sen tänkte jag ladda upp lite bilder på bilddagboken och bloggen så ni får se lite hur vi haft det :)

Kommentarer
Postat av: Milli

Vilken jätteuppdatering :) Gilla inte att du inte redigera nummerplåten.. Nu kanske jag får massa på besök ju.. skojja bara!! Ja jag har bytt tid så jag kan bli med till läkaren!! Kul inlägg trots mongobilder på mig...

2010-02-11 @ 22:10:34
URL: http://millis-vardag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0