Världens tidigaste måndag och tröttaste Jezzica

Hann knappt somna förrän lilleman skulle upp. Klockan FYRA vaknade han. Tog upp han å han sätter sig å leker med Duplo ungefär som om klockan var mitt på dagen. Sen sprang han omkring å visade mig alla rummen ungefär som om jag inte sett alla rum innan. När klockan var 06.40 var vi iaf ute å jag var rätt död såklart. På palmviken märker jag att en ung kille försöker få kontakt med mig så jag tar ut mina hörlurar där jag spelar musik på högsta volym för att vakna till och säger ursäkta? Då svarar han förlåt men vad var tempraturen på i morse? Jag svarade ingen aning å han sa tack å så fortsatte jag gå. Kom til dagiset kvart över sju å klädde av Liam å la dit extra kläder osv. allt han hade där var ett par strumpor. Nu har han 3 av allt :) Sen gick jag till bussen. Märkte hur ont det gjorde i vaden. Träningsvärk antar jag. Alltid är det något. Kom till skolan kvart över åtta som vanligt å där satt Inte bara Micke å vänta på mig utan även Madde ;D Sen kom Mikaela :) henne har man saknat för henne har inte jag träffat på flera veckor tror jag. Bosse (Läraren) gick igenom lite saker som händer under veckan och sen gick jag, Madde och Sara till bibblan och satt väl mest å snackade kan jag tänka mig :) Ali kom och tyckte jag var positiv. Ibland har jag svårt å förstå om han är ironisk eller inte haha :D Sara och Madde skrattade även åt min vad. Sara sa lite snällt att jag går värre än hennes mormor. Tur jag gillar Sara ändå haha.. halv tolv följde Mikaela med mig till bussen. Å så höll jag på å missa bussen eftersom vi stod med ryggen mot fönstret. Mikaela sa att oj nu har ju bussen kommit så då blev det fart på oss fyra andra som skulle med :D Jag hämtade Liam kvart över tolv. å gick ner till busstation å tänkte ta bussen hem för första gången eftersom jag inte orkade gå med min onda vad. Iaf så kommer det en annan tjej med barnvagn å det visar sig att vi ska åka med samma buss. Var första gången jag åkte buss med barnvagn så tänkte att det här blir kul. Hon sa till mig att gå in först vilket vi kom på senare att jag inte skulle ha gjort :) Liam började gråta när bussen starta så han fick sitta i mitt knä å den andra tjejens barnvagn stod mitt i vägen eftersom den inte fick plats bredvid min. Sen när jag skulle gå av så fick mamman gå av med sin vagn först, hon lämnade sonen i bussen å sa hoppas inte bussen åker nu då men jag sa till henne att du sa ju att du skulle till rackstadsmuseet å så lämnade du sonen inne så då fattar han nog att du ska in igen. Och hon kom in igen. men bussen hade stannat så nära snön att en barnvagn knappt kunde tas ur bussen. Vet inte om det blir fler turer med barnvagn men vore bra för jag har nog inget ben kvar snart annars. Jag och Liam gick å la oss vid 14.30 å vaknade vid 17.30 så då gick vi ner till konsum å köpte mjölk. När jag skulle gå över vägen kom det 3 bilar å bara åkte förbi å sen kom en cyklist. Han stannade för mig så sa han vi borde sätta dit dom jävlarna som inte ens kan stanna. Ser du hur dom inte ens kan stanna för en mamma med barn? Nej sätta dit dom borde vi. Å jag bara a ja precis typ. Sen när jag kom till konsum så stod han utanför å så sa han du jag håller upp dörren för dig gå in du så länge så ska jag bara fixa lite här ute. Så jag sa tack å gick in sen smet jag ut så fort att han inte hann se mig :D Gick hem å gjorde lasagne. Vid nio somnade Liam :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0