Otursdag?

Det kan man verkligen undra om det var idag... Jag gick upp vid sju å börja göra mig i ordning. Fick sms av mamma att bilen inte startade. Så var bara att ringa dagis och skolan och säga att vi inte kom. Liam vaknade så han fick välling i sängen så somnade han om. Jag gick å la mig å sov till halv tolv. Frågade syrran om hon kunde köra mig till läkaren eftersom mammas bil inte startar och min läkare inte hade tid förrän nästa månad. Så efter lite övertalning gick hon med på det. Jag gick över med Liam till mamma å sa till henne att passa Liam tills jag kom hem från läkaren. Tio över ett ringer syrran och man hör att hon skrattar lite så säger hon lite försiktigt att hon har kört i diket i korsningen. Jag trodde henne först inte men det hade hon ju. Jag gick in till mamma å drog med brorsan. Men han skulle absolut testa mammas bil först. stod där i 5-10 min innan jag blev arg å sa till han att det inte funka. Så vi fick ta med en skyffel å gå 1 km. Syrran ringde TVÅ gånger under den kilometern å frågade vart vi höll hus. Jag var mycket stressad och har aldrig gått så fort. Brorsan försökte köra upp bilen men gick inget bra. Tillslut satte han sig på motorhuven medan milli körde å då kom hon upp. Hon hade kört åt sidan så att bussen skulle komma förbi. Körde hem brorsan å fortsatte sen till arvika. Kom 8 min försent till läkaren. Fick vänta 8 min på att anmäla mig å fick sen vänta ytterligare 15 min innan hon kom. Vet ni vad hon säger? Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag är sen. Så snäll som jag är så sa jag till henne att jag oxå var sen hehe :p Hon skrev ut 3 saker åt mig. Så får gå å köpa det när jag får pengar igen. Efteråt gick jag till biblioteket å satte mig bekvämt med en bok då jag inte hade skjuts hem förrän halv sex. Men redan vid 4 ringer syrran och undrar om jag vill hem för då hade tonjes syrra ringt å ville ha med henne till Norge igen. Så Milli hämtade upp mig å berättade om vilken otur hon, Tonje och Tonjes kompis haft. men det orkar jag inte berätta om men kul var det iaf :D Gick hem till mamma där plutten precis somnat. Mamma tog upp han å jag, Liam å Milli gick he mtill mig. Milli kollade datan och jag gjorde potatis och fiskbullar. Var första gången jag gjorde fiskbullar men smakade helt okej faktiskt :D Och Liam åt upp nästan allt utan att klaga. Sen när han började lägga fisken i mjölken så tyckte jag det var läggdags :) Milli gick över till mamma å hämtade filmen vi skulle se. Paranomal Activity (Stavas?). När den var slut sa jag till Milli att kan man säga att filmen var dålig men att handlingen var äcklig? Då skrattade hon bara.. nu ska jag lägga mig å hoppas att bilen startar i morgon för jag måste till skolan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0