Det känns helt okej :D

Varit helt död i två dagar typ. Har inte alls känts som om jag velat leva över huvudtaget. Tyckte nog mest synd om Liam i tisdags när det var som värst. Gick bara upp å lagade mat, bytte blöja och la han igen i princip bara för att jag skulle kunna dega bort hela dagen i sängen å tycka synd om mig själv. Jag behövde det! Kom iaf upp på kvällen för att spana in tvprogrammen och då fick Liam lite gos innan han fick lägga sig för natten. Helt otroligt att han kan sova en hel dag om han känner att jag är deppig. Hade vart svårare att deppa om man hade ett barn som aldrig vill samarbeta. Jag har haft tur. Igår var det iaf bättre å jag och Liam hade ne görmysig dag. Var nere på Konsum och köpte färska frallor och ost å gick hem å åt dom ihop med köttsoppa. Liam åt t.o.m min mat :) Jag fick lära han att luta huvudet närmare tallriken så han kunde få in maten innan den rann av skeden och han fattade vad jag syfta på så resten av måltiden låg han nästan i tallriken :D Sen vart det billekar och tågluffande. Även lite benåkande. Han är ju lite knäpp :) Han bad om hjälp oxå när han skulle försöka ställa mjölken på bordet så orkade han inte lyfta upp den så han tittade skräckslaget på mig å sa hjälp mamma var ju bäst att gå å hjälpa lillen :) Han är faktiskt starkare än mig nästan ;) hehe. Vi satt oxå och kollade på film ihop. Liam valde karlsson på taket. Vilken dålig film förresten. Sen vart det mannagrynsgröt till kvällsmat och ett bad för att få bort gröten ur hans hår :) Sen hoppa han in i sin grodpyjamas och hoppade i säng :)

Idag körde syrran oss till dagis för Roland skulle hämta Liam där så jag ville inte gå dit med barnvagnen. Sen körde hon mig till busstation å jag fyllde på mitt periodkort med 500 kr. Kom till skolan och hittade Madde i ett klassrum där hon satt ensam och räknade matte :) När engelskan började gick tiden väldigt fort för en gångsskull och helt plötsligt var det dags att sluta :) När jag skulle åka bussen sa han att mitt periodkort gått ut. Jag sa att jag fyllde ju på det i morse så det hoppas jag verkligen inte. Så efter lite strul fick jag åka gratis. När vi kom till busstation sa chauffören till mig att han ringt in till busstation så dom skulle fixa det där. Så jag, Cecilia och Sofia gick in dit och jag fick ett nytt periodkort med 500 kr på. Den busschauffören som fyllde på mitt kort hade fyllt på som månadskort så att det drog pengar varje gång jag åkte ist för att som mitt periodkort åka hur mycket man vill utan att det drar pengar. Med tanke på att jag åker buss ofta så tjänar jag på att ha ett periodkort ist för månadskort. Men bra att det löste sig iaf. Sen gick jag och brudarna å käkade pizza och sen in på Ica för att hämta ut mitt paket med kläder :) Sofia gick vi ifrån på brandstation å Cecilia sa jag hej då till vid konsum styckåsen. När jag kom hem var jag så varm att jag var tvungen att klä av mig å sätta på mig mindre kläder. Satte mig på hallgolvet och öppnade posten. Fick ett paket från kråkes bokklubb att jag blivit medlem där. det har jag ingen aning om att jag blivit? Men boken verkade ju iaf bra å Liam hade redan en bok från den serien. Så ska kolla upp vad det kostar så kanske jag kan vara med där för det är ju alltid kul å läsa böcker för Liam :) Sen öppnade jag mitt klädpaket å kollade på kläderna :) Liam fick en assnygg cool skinnjacka och jag hoppas att den passar till våren. Säkert inte med min otur men är faktiskt stl 98 :) Sen satt jag och funderade på mitt liv när syrran skrev att hon ville komma så när hon kommit gick vi till konsum och handlade lite och sen hem å gjorde våfflor. Vid 19.30 ringer Roland på dörren och Milli skrek så jävla högt att jag höll på att tappa gaffeln. Hon har ju börjat bli så jäkla rädd för precis allting. T.o.m när posten kommer in genom dörren skriker hon så man blir döv. Roland stod och flinade när jag öppnade dörren så jag antar att han hörde Milli rätt väl :) Liam lekte lite medan vi åt upp våfflorna. Han åt lite grädde oxå men var inte särskilt pigg på våfflor. Han hade tydligen redan ätit de :D Efter det la jag Liam och gick ner till källan för att släppa ut Milli och boka tvättid. Vi stötte på Sofia och hon berättade att hon bodde på 40. Under den lägenheten jag tittade på först :) Sen 10 min senare gick jag upp å det var så tyst att jag blev rädd för att någon tagit Liam eftersom jag inte låste för första gången. Smög in på hans rum å han låg allt kvar å sov som en stock :D

Jag har sett på lyxfällan idag. Jag fattar faktiskt inte varför folk inte kan hålla koll på sin ekonomi. Visst jag har väl inte alltid bäst koll heller men jag har iaf inga skulder å skit. Inte ens vart nära på å få. Inte ens haft minus på mitt konto. Eller jo en gång för å tanka mammas bil när jag visste att jag skulle få in pengar 6 timmar senare men det räknas ju inte riktigt :) Nu längtar jag till nästa månads pengar för då ska jag köpa en ny digitalkamera eftersom den jag har nu är halvtrasig och usel. Lämnat in den 3 gånger och orkar inte bry mej om att lämna den en gång till. Å denna månaden har jag inte råd eftersom jag valde att köpa kläder för 3000 ist :) Det var behövligt faktiskt men tyvärr hittade jag inga byxor till mig själv och det var lite tråkigt. Sen har jag lagt undan alla pengar till Portugal så nu är det bara fickpengarna kvar :) Gud vad jag längtar.. Ska bli så grymt kul att få åka utomlands igen å bara få vara.. Synd att vara ifrån Liam en hel vecka bara :( Han kommer ju vara jättestor å kunna massa nya saker som jag missat :( Men det är ju en gång i livet typ så det unnar jag mig :) När jag kommer hem blir det att börja med körkortet :D Det ser jag nog oxå lite fram emot. Nu känns det som om jag är redo att ta körkort typ :p

Vågade skicka sms till en kompis idag efter att ha gått ifrån henne i lördags. Hon var inte arg men det hade hänt lite saker så jag fick så dåligt samvete. Men hon sa att jag gjorde rätt :) Så jag bjöd med henne till Elmia och hon tackade ja :D Ska bli så jäkla kul :) Fick förresten tala om vad elmia var på engelska förut. Det var inte min starkaste sida men läraren fattade iaf för hon ställde följdfrågor. Fick se mitt prov oxå. Stavfel som vanligt men annars bra. Nej nu ska jag gå och ta min medicin för jag känner att jag måste börja med den igen nu när jag känner hjärtat så jäkla tydligt. Sen sova :D

Kommentarer
Postat av: ?

vad har du för inkomst som ensamstående mamma?

2010-03-26 @ 23:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0