Lördag = Nostalgi :)

Vaknade väl vid halv nio nio någon gång. Liam gnäller lite för sig själv och Milli frågar hur i helvete jag kan sova när han ligger å gnäller. Jag svarade att jag var ju trött så då går det. Milli kan nämligen inte sova om det inte är kolsvart och knäpptyst :D Jag ligger å drar mig innan jag tar upp Liam å Milli utbrister är du inte stressad eller?? Nej jag tar det lugnt på morgonen :D Byter blöjan på Liam och är äcklad för att allt gått igenom pyjamasen igen å så vill man inte börja dagen faktiskt. Gav Liam frukost men han åt inte så mycket. Vi åkte till Sollebrunns pressbyrå å mötte upp Jannike, Emil och Robin så åkte vi vidare till Vänersborg för att gå på äventyrsbadet där. Eftersom Liam numera gillar att bada så trodde jag det skulle gå bra. Men inte då. han ville inte bada. Skrek ett tag men satt mest fast på mig som en igel. Jag behövde inte ens hålla i honom. Det var skitmysigt där. En barnpool med massa roliga saker, två små poolar till, två rutchkanor, en mortionsbassäng, en pool som man kunde simma ut genom till utsidan (Den var dock stängd för tillfället hehe) Och en häftig pool med ström och vattenfall och grejer som man liksom åkte igenom grottor å så. Jag tyckte det var spännande iaf :D Efter lite lirkningar fick jag över Liam till Milli så att jag kunde åka rutchkanan en gång. Jag klagade på Milli för att hon kom ner så mesigt men jag kom ner lika mesigt haha. Efter 2 timmar åkte vi iaf till Överby för å kolla in affären beginners. Där ska man inte ha med sig barn för då får man aldrig med dom hem igen :D Sen gick vi över till McDonalds å käkade. Jannike skulle köra inom Emil å släppa av honom å sen skulle vi mötas hos farmor så vi tog en liten avstickare på väg till Sollebrunn. Så vi svängde inom Jordala för att kolla in ett hus vi bodde i som små. Milli säger här är det å jag bara nej det är det inte :) Så vi fortdatte till rätt hus å Milli stannar utanför. Jag tar fram hennes systeemkamera å ser att det står en man på verandan och röker så jag sa till Milli att jag vill inte ta kort när han står där :D Så vi åkte vidare. Men han måste ju ha undrat eftersom vi stannade utanför hans hus å sen bara fortsatte :) Kom iaf till farmor samtidigt som Jannike. Killarna sprang omkring å lekte med varandra och sen fick vi dom till att sitta å måla med vattenfärg i köket. Försökte lära Liam hur man gjorde men han ville väldigt gärna skippa färgen. Doppa penseln i vattnet och måla en teckning funkar inte utan färg så han gav upp :D Jannike fick rita av Robins händer fötter och ansikte oxå. Det tyckte iaf Robin var kul :D Sen ringde Marie så jag, Milli och Liam åkte och gjorde henne en tjänst. Sen satt vi å funderade på vad vi skulle göra. Å jag fick ju värsta snilleblixten! :) Så vi åkte hem till Lasse (Min gamla klasskompis). Han öppnade i handduk och sa Tjena Jag var på väg in i duschen men kom in så länge. Han verkade inte ett dugg chokad över att det var vi som knackade på dörren bara sådär. han duschade på bara några minuter innan han var färdig. Vi hade bestämt oss för att åka skridskor på isen å de är Lasse som har hand om den. Men det låg så mycket snö på för han fick inte skotta isen mer så vi fick inte åka. Så vi gick bort till Ann-Britt, Jocke och Ebba ist. Lasses familj. För övrigt oxå ett gammalt hus som vi bott i. Dom har renoverat en hel del. Hela köket bland annat. Och det lilla badrummet hade dom gjort till ett stort badrum som var skitsnyggt. Lyxigt. Milli blev sugen på ett bad :) Där blev vi sittandes i två timmar. Tanken var ju att låna en pulka och gå till pulkbacken men så långt kom vi inte :) Efter dom två timmarna åkte vi hem till Jannike där killarna fick leka lite. Hann bara vara där lite mer än en timme när Sture ringde och sa att vi skulle åka till Alingsås. Så vi hämtade upp honom och Peter. Han fick köra å Peter sitta bredvid medan vi tjejer och Liam satt i bak. Milli ville nämligen inte köra. Sture hade bara massa att klaga på med bilen typ. Vi tankade bilen och åt mat på Sibylla. Sen släppte vi av Sture och Peter igen och åkte hem till hultet. Marie hade precis kommit hem och satt vid datan så vi blev ståendes i dörröppningen och snackade. Sen gick vi ner för att låta Marie bli färdig. Vi satt och kollade på World Trade Center. en bra film faktiskt. Jag la Liam mitt under filmen så han somnade med en gång. Gick ner igen å Milli undrade om vi inte kunde lägga oss. Jag sa att jag tänkte kolla klart på filmen men att hon kunde lägga sig. Hon ville inte lägga sig ensam för att hon skulle vakna av mina stora jävla klumpiga hälar eller hur fint hon nu uttryckte sig :D I slutet av filmen kom Marie ner och vi blev sittandes å snackade massa skit som vanligt. Vid midnatt typ så la vi oss. Vi var helt slut. Liam smågnällde under hela natten typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0