Nu.. Nu.. Nu.. Nej men nu :)

Syrran kom och hämtade mig och Liam strax efter halv nio igår morse. Vi begav oss bort till Karlstad. Var i Haga vid 09.45 ca å då var det bara att gå direkt till ögonmottagningen. Där fick vi träffa läkaren Agneta igen. Hon ville kolla på Liams ögonlock när han gapade men han ville inte gapa så hon mutade han med strössel men han bara slängde det på golvet. men hon sa att det såg bättre ut nu än sist. Att det knappt syntes i vanliga fall mer än när han då gör saker som gör att det syns. Sen gick vi till en sköterska som la dropp i ögonen på Liam och sen fick vi vänta i väntrummet 40 minuter. Efter 10 minuter var Liams pupiller enorma och han kunde inte längre stå å kolla ut genom fönstret pga att det vart för ljust för han så ist sprang han omkring å charmade alla i väntrummet :) Sen fick vi gå in till Agneta igen och hon kollade Liams syn. Han hade blivit mycket mycket bättre än sist sa hon. Nu var han knappt översynt längre utan låg normalt för sin ålder. Hon sa att vi gör en sista kontroll om 6-12 månader å är det lika bra då som nu så släpper hon oss för hon tyckte inte det var kul att aldrig hitta nått fel :) Sen efter den kontrollen så skulle Liam bara gå på dom vanliga kontrollerna.

Sen åkte vi in till Karlstad City å åt en baguette såklart :) Jag satt med ryggen mot ena affären å syrran satt framför mig. Innan jag satte mig ner la jag märke till att expediten i affären såg enormt uttråkad ut men brydde mig inte så värst mycket. Sen säger Milli att expediten var underhållande för han höll på å leka med sin mustasch osv. Jag vände mig om och kolla och mycket riktigt att stod ju där å lekte emellanåt rätt ofta faktiskt. Jag lägger märke till att han leker med något litet i handen oxå innan jag vänder mig rätt igen. Så säger Milli Nu gör han så igen. Å nu med. Kolla då. Så jag vänder mig igen å säger till Milli att du vet att han har något annat i handen när han leker med mustaschen va? Men det hade inte Milli sagt. Så säger hon varje gång han tar i mustaschen Nu. Nu. Nu. Nu så jag säger och nu å då svarar Milli nej men nu :) Sen ser Milli att det är ett gummiband han leker med. som han drar genom sin mustasch å kastar från hand till hand osv. Sen känner Liam att det är dags för en smitartur. Han springer in i affären. Jag blir ju lite nervös att Liam ska slänga nått på golvet då det var lite porslin osv på hyllorna men han springer rätt fram till expediten som säger Nämen tjenare så jag bröt ju ut i gapskratt å tog med mig Liam tillbaka. Milli frågade om han sa något å jag sa Nämen tjenare. Milli bröt oxå ut i gapskratt å sa men jag sa ju att han var rolig :) haha

Efter baguetterna åkte vi till Ikea. Vi hade ingen 5a 10a eller plastgrej till vagn så vi lät Liam springa omkring med en ballong medan vi handlade. När vi kommer till Restaurangen frågar jag Milli vad klockan är å hon säger nästan halv två så jag sa att då får vi nog stanna till å käka för Liam skulle haft mat klockan ett. Så Milli får en negerbulle å jag och Liam äter en barnpotion med köttbullar. Liam blir sådär härligt kletig som bara barn blir :) Sen kom vi in på barnens ikea å Liam blev ståendes vid borden och stolarna å han verka bli kär i ett av alla modeller. Så han satte sig på stolen och stirrade på två stora barn längre bort. När jag väl får med han från stolarna så fastnar han vid tågbanan. Där står han i säkert 15-20 minuter. Så tillslut tar jag en tågbana å säger till Liam att vi köper den bara du kommer nu. Han blev iaf med :) Sen köpte jag två till av dom där hyllorna till hans böcker. När vi kommer till lagret så är Liam trött och väldigt grinig å ska bli bärd. Så jag fick ju bära han, Mössan, Ballongen, tågbanan och två hyllor medan Milli inte hade något. Så kommer vi till hennes nattduksbord å jag ger henne en. Hon höll på å tappa den å säger att nej den var ju tung. Så jag bara nej då å lägger på den andra å då var det kört för Milli. Så vi bytte. Hon fick Liam, ballongen och mössan medan jag fick bära mina saker + hennes nattduksbord som BARA vägde 20kilo! Jag tittade på klockan å ser att den är 13.27 så jag säger till Milli att klockan är ju inte ens halv två än å då skrattar Milli å säger nej men halv som halv :) Hon hade tyckt Liam skulle ätit medan vi var där :p I kön så står jag lite utanför så att jag kan ha stöd mot korgar å andra saker i min väg. Såg nog lite kul ut. Det värsta var utanför Ikea där fanns det inga ställen att stanna på när soptunnorna tagit slut men jag kom iaf fram till bilen utan att ha tappat dom. Nöjd :)

Åkte inom mamma på hemvägen å satt å snackade lite med henne, Tommy och Dennis. Sen åkte vi till Ica för att posta lite paket. Då ringer brorsan och frågade om vi inte kunde köra 3 till gunnarskog. Så vi bestämde att vi fick äta lite senare å mötte upp brorsan. Dumbo och Tanja. Körde dom till Gunnarskog. Brorsan frågade om Milli hade bensindunk. Milli sa att hon hade det men att den var full. Så brorsan sa vad ska du ha för den då? Å hon svarade typ 50 eller nått. vadå är den inte full eller svarade han? Jo sa Milli. En sådan där 5 litersdunk frågade han igen? Å milli bara ja vadå då? Chrille men bensinen är inte så billig. Så vänder han sig till Dumbo å säger har du 70 kr eller för ingen lurar min syrra :) Så Dumbo betalade snällt priset chrille skulle ha för syrrans bensin för att hon inte skulle bli lurad. Så Milli tjänade väl typ 200 kr när vi släppt av dom i gunnarskog :)

När vi kom till Arvika igen åkte vi till Amigo för att äta mat. Utanför mötte vi Linda och Christian så blev ståendes ett taf. Men till slut kom vi in å fick i oss lite mat :) Sen utbrister syrran men klockan? Hur mycket är den? Så jag bara ja typ sju vadå då? Hon nästan flög upp ur stolen för att åka hem å kolla på tvn :) Hon släppte av mig och Liam först. Jag satte ihop Liams tågbana å där blev han sittandes medan jag blev sittandes framför the x factor =) Vid åtta la jag Liam å satte mig å kollade på dating in the dark. Tyckte inte det var någon höjdare direkt. Men Sen var det desperata hemma fruar :) Sen skulle jag ha gått å lagt mig men jag satt å åt kalaspuffar när the couger town började å det var så jäkla bra att jag blev sittandes där hela timmen :) Sen la jag mig i badet å kom inte i säng förrän vid tolv. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0